Nancy ny på SKOGEN

Bild för Karin Lepikko Written by Karin Lepikko On the
Nancy Falk
Nancy Falk, annonssäljare
Tre frågor till Nancy Falk som tar över tidningen SKOGENs annonsförsäljning när Johnny Nattsjö är föräldraledig.

1. Välkommen till SKOGEN. Hur var din första dag?
– Jag kände mig väl mottagen och välkomnad. Jag kommer att ­trivas här med trevliga kollegor och ser fram emot att få höras och mötas med tidningen SKOGENs annonsörer.

Annons
Annons

2. Vad har du sysslat med ­tidigare? 
– Försäljning inom media och reklam i olika former som direkt­reklam, tidningar, give aways och kläder med mera. Under de senaste valåren arbetade jag med att profilera ett poliskt parti, det var dynamiska och spännande år med många beslut under tidspress, det politiska landskapet ändras från dag till dag. Jag är samhällsintresserad, så parallellt med försäljning studerar jag statsvetenskap. Världen är ständigt i förändring, vilket är både utmanade och intressant.

3. Vad har du för förhållande till skog?
– Som barn tillbringade jag min fritid på Eolshälls 4H-gård som ­ligger vid Mälaren i Hägersten i Stockholm. Där utforskade jag ­skogen som barn med mycket ­fantasi, som att leka detektiv influerad av Kitty-böckerna. 
– Jag minns att jag då upplevde skogen som både en läskig och spännande plats. I dag upplever jag den som magisk. För mig är skogen levande resurs som vi alla har tillgång till genom allemansrätten, men med rättigheter följer också skyldigheter.

SKOGEN 12/2019

Publicerad:
Bild för Karin Lepikko
Karin Lepikko
Reporter
  • Studie ser tveksam nytta med barkborrefällor

    Det är tveksamt om granbarkborrefällor minskar angreppen på den närliggande skogen enligt en ny studie.
  • Annons
  • Förlust ”som väntat” för Norra Skog

    Kategorier: Norra Skog
    Det första rörelseresultat efter fusionen visar en förlust på 95 miljoner. "Helt enligt förväntningarna", kommenterar Norra Skog.
  • Trävaruexport i särklass under pandemiåret

    Exportvärdet för svenska trävaror ökade med elva procent medan den totala varuexporten minskade med sex procent under 2020, enligt Skogsindustrierna.
  • Annons
  • ”Det är skillnad mellan skog och virke”

    Kategorier: SKOGENdebatt, Leif Öster
    SKOGENdebatt. I skogsnäringens stora PR-kampanj påstås att vi har dubbelt så mycket skog som för hundra år sedan. Det är ett vilseledande budskap, anser skogsbrukare och turistföretagare Leif Öster.
  • Många vill gå skogsutbildning

    Intresset för skogliga utbildningar är rekordstort, enligt såväl Sveriges lantbruksuniversitet i Alnarp som Ryssbygymnasiet utanför Växjö.
  • Annons