Utmärkelser

Genom Föreningen Skogen uppmärksammar branschen varje år personer som gjort värdefulla insatser för de svenska skogarna. Utmärkelserna delas ut till skogsägare, praktiker, innovatörer eller forskare och är ett tillfälle för branschen att föra fram sin uppskattning, lyfta fram inspirerande exempel och skriva in pristagarna i historien.

Föreningen Skogens pristagare 2023: Gunnar Lindén, ansvarig för naturvårdsfrågor, LRF Skogsägarna, Annika Felton, forskare, SLU, Christer Karlsson, försöksledare, SLU, Gunnar Wetterberg, historiker, författare och samhällsdebattör.

Känner du någon som du tycker borde få pris?
Skicka en motivering! Motiveringarna ska ta utgångspunkt i Föreningen Skogens stadgars riktlinjer för respektive utmärkelse och postas eller mejlas till föreningens kansli.

Motiveringarna till Silverkvisten kan skickas in under hela året och delas ut vid lämpliga tillfällen.

Motiveringar till Guldkvisten och Greve Carl Bernadottes Skogspris kan skickas in under hela året men observera att nomineringstiden för nästa års pristagare går ut sista oktober.  Priserna delas ut under Skogsnäringsveckan i april i Stockholm.

G